Uloga oca jednako je bitna kao i uloga majke



Današnjim tekstom želim malo naglasiti ulogu muškaraca u našem društvu i obitelji. Iako se oduvijek smatra kako je glavna uloga muškarca u društvu da radi i donosi novac u obitelji. Ostale uloge i funkcije se gotovo zanemaruju ili štoviše postaju i tabu tema. Ako tata kaže da je uzeo rodiljni dopust, to je kod nas nezamislivo ili smiješno. Kad tata uzme bolovanje za čuvanje djeteta, svi se čude i pitaju gdje je mama. Zašto je to tako? Zašto je iskrivljena slika tate u obitelji? Zašto još uvijek gledamo na oca kao patrijarhata, koji glasno i jasno odlučuje sve u obitelji, jer njegova je zadnja riječ? 

Zašto je društvu teško doživjeti tatu kao osobu koja ravnopravno odgaja svoje dijete i koja obavlja sve roditeljske i ostale obaveze i dužnosti? 

Društvo ima drugačiju sliku oca koju trebamo promijeniti. Kako? Pričanjem i pisanjem o tome. Istina, nisam ni ja mislila na tu temu dok mi naš bliski prijatelj nije rekao kako se njihova uloga često zanemaruje i ne naglašava. Uvijek se u prvi plan stavlja uloga majke, koja je dakako primarna, ali rame uz rame, je i otac, koji jako puno doprinosi u obitelji. Svatko od njih doprinosi u obitelji na svoj način, i svaki dan drugačije. Jedan dan mama više doprinosi, drugi dan tata, ili naizmjenice. Zato je važno da se promijeni slika oca koji dolazi doma s posla, skida odjeću sa sebe, i ide prema kauču s kojeg se neće maknuti do večere. Slika oca koji leži na kauču s pivom u ruci trebala bi biti odavno maknuta i promijenjena. 

Tata koji sretan dolazi s posla, ljubi svoju djecu, i veselo razgovara sa svojim ukućanima je slika koja bi trebala biti svakodnevna. Slika oca koji odgaja svoje dijete dok je mama na poslovnom putu treba biti svakodnevna. Slika oca koji uspavljuje dijete treba biti svakodnevna. Slika oca koji hrani svoje dijete treba biti svakodnevna. Slika oca koji kupa svoje dijete treba biti svakodnevna. Hoćemo li nastaviti niz?

Vrijeme je da se nešto pokrene, vrijeme je da se kaže kako je i njihova uloga važna i potrebna. Svakodnevno. Vrijeme da se kaže kako se uloga oca promijenila i napredovala. Vrijeme je da se doživljaj oca koji provodi vrijeme sa svojom djecom ne doživljava kao luksuz ili rijetkost, to je nešto što bi trebalo biti normalno. 

Zar ne vidite parkiće pune tate koji su sa svojom djecom? Zar ne vidite tate koji odvoze ili dovoze djecu u školu/vrtić? Zar ne vidite tate koji trče u trgovinu po djetetov omiljeni sladoled? 

Oni su tu među nama. S nama. U našem društvu. Stoga im nije potrebno zapljeskati,ali je potrebno doživjeti tatu kao osobu koja odgaja, čuva, hrani, pazi, mazi, uspavljuje, ljubi, brine o svom djetetu. Jer njegovo dijete je njemu sve na svijetu. Zbog njega su dobili najvažniju ulogu u životu. Ima li što ljepše od ljubavi između tate i djeteta?

Zahvalna sam što imam tatu koji je kuhao dok je mama radila, koji me vozio na sportske aktivnosti, koji me vozio u noćne izlaske, koji je uvijek bio tu kada sam ga trebala. Zahvala sam što imam muža koji voli svoje dječake više od svega, što mu je jutarnji poljubac i pozdrav prije posla svakodnevica, što mu kuhanje kave ili čokolina, dok sam ja još u krevetu, nije nepoznanica. Zahvalna sam što moji dječaci imaju tatu koji je tata od formata za sva vremena i koji mijenja sliku tate u društvu. Budimo dio promjene i pričajmo o tome. 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Otok sreće zvan Vrgada

Da je učitelj biti lako, bio bi to svatko!

Dobar početak godine?