Privikavanje na jaslice s tatom

Ovaj put u glavnim ulogama su tata i naš malac. Mjesto radnje je vrtić, a vrijeme radnje je rujan i listopad nove pedagoške godine 2021. /2022.


Stoga danas pišem svoj utisak kao vanjski promatrač i sudionik, ali ne i glavni lik. 

Kako to da je tata krenuo na privikavanje i adaptaciju s malcem? 

Vrlo jednostavno, malac je naučen da s tatom ujutro odlazi na posao, odnosno on je prije odlazio na čuvanje kod bake. Drugi razlog je što mama mora biti ranije na poslu nego tata. Prije same adaptacije malo sam se dvoumila jesmo li mi to dobro odlučili i hoće li to moji dečki uspjeti odraditi bez mene? Posebice jer kad bih nekome rekla kako tata kreće na privikavanje s malcem, svi bi u najmanju ruku ostali šokirani.  Ali kad sam na prvom roditeljskom sastanku prije polaska u jaslice čula kako je važno ne mijenjati djetetu rutinu, ostali smo pri odluci da će tata odraditi svoj dio posla. 

Mislim da je to bila najbolja odluka za svih. Zašto? Ujutro sam mirno odlazila na posao, dok su dečki prve dane provodili zajedno u jaslicama, pa je malac ostajao svaki dan malo po malo duže. Naravno da je bilo i pokoja suza, možda i plakanja ili vrištanja, ali sve je nekako išlo svojim tokom. Odahnula sam što je privikavanje išlo jako dobro, jer sam sa starijim prošla popriličnu tešku adaptaciju. Odahnula sam što nisam sve znala, što nisam čula njegovo plakanje, što ga nisam trebala ostaviti u vrtiću. Odahnula sam što nisam sve to trebala ponovno proći i što mi je muž prenosio onoliko informacija koliko je bilo potrebno da znam da je sve u redu. 

Koliko god sam bila sumnjiva i mislila kako to neće ići tako glatko, bila sam u krivu. Malac je odlično prihvatio novu okolinu. Prvih mjesec dana nije spavao, s time da smo i 10 dana proveli na bolovanju. Nakon bolovanja nismo imali puno izbora već je malac ostao odmah i na spavanju. I znate što? Malac spava bolje u vrtiću nego doma. Što više reći? Zašto sam se toliko bojala spavanja u vrtiću? Zato što moj malac još uvijek doji, a ponekad i zaspe dok doji. Ali teta kaže da bez problema zaspe u vrtiću, i to čak nekad među prvima. Iako sam mislila i dojenje ostaviti i prestati prije polaska u jaslice, nekako još nije došao taj pravi trenutak. Tako da nastavljamo s dojenjem ali to nam ne predstavlja nikakav problem u jaslicama. 

Vrhunac je kada me odvuče i vikendom do vrtića i želi ući, dok  mu bezuspješno pokušavam objasniti kako vrtić danas ne radi. Vrtić nam je u kvartu pa nam je to zaista u blizini, i moramo ga zaobilaziti da izbjegnemo ovakve situacije. 

Da rezimiram ukratko ovaj tekst i možda podijelim na kraju najvažnije tips and tricks:

1.  Poslušati savjete odgojitelja, psihologa, pedagoga i ostalu stručnu službu jer ipak je to njihov primaran posao i znaju što čine. Ako putem negdje zapnemo prilikom adaptacije, opet pitaj. 

2. Smireno i opušteno, bez velikih očekivanja. To je jako važno, jer ono što mi osjećamo i želimo to vidi, čuje i osjeća naša beba (koja više nije mala) koja kreće u nove pustolovine. 

3. Pokušati se držati rutine jednom kad dijete krene u jaslice. Rutina je jako važna za djecu, ali i za nas. Naš malac točno već zna da kad se ujutro probudimo slijedi doručak, spremanje i odlazak s tatom u jaslice. Pokušati se držati rutine  popodnevnog spavanja kao i u vrtiću, koliko god je to moguće. Naša rutina je da malac s tatom odlazi u vrtić, a ja ga najčešće pokupim iz vrtića. 

4. Pokazati i pružiti djetetu ljubav, toplinu, maženje, grljenje i sve što mu je potrebno i što mu je nedostajalo tijekom dana kada se nismo vidjeli. U našem slučaju je to trenutno dojenje, pa dojimo prvom prilikom. Nakon toga igra skrivača ili lovice, to mu je trenutno omiljeno. 

5. Reći djetetu da ćete doći po njega u vrtić kad završite s poslom. Iako je naš malac još mali, uvijek mu govorim kako ću ja doći po njega u vrtić. Želim mu dati do znanja da zna da će uvijek netko doći po njega i da se bez brige igra u jaslicama, koliko je to moguće.






To je to od nas za sada. Trenutno brojimo 16 - ti dan spavanja u jaslicama, i nadamo se da će sve ostati kako je i do sada. Pišite mi vaša iskustva s adaptacijom u jaslicama ili vrtiću? 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Otok sreće zvan Vrgada

Da je učitelj biti lako, bio bi to svatko!

Dobar početak godine?